Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Szumca w Bielsku-Białej

Wycieczka klasowa na Kozią Górę

W dniu 04 października  2019r.  uczniowie klasy II TO uczestniczyli w wycieczce klasowej turystyczno - krajoznawczej na Kozią Górę.

Kozia Góra, nazywana też Stefanką, to niewysokie wzniesienie w Beskidzie Śląskim (641 m n. p. m.). Położona jest między Bielskiem-Białą a Bystrą Śląską. Jest kilka tras wiodących na szczyt.
Wszyscy byli przygotowani, więc z dobrymi humorami rozpoczęliśmy pobyt w tym pięknym miejscu jakim są nasze góry i krajobraz, zdobyliśmy Kozią Górę podążając żółtym szlakiem z Cygańskiego Lasu, a następnie zmieniliśmy na niebieski i doszliśmy przez szczyt Koziej do schroniska "Stefanka". Tam był czas na odpoczynek, i krótki relaks. Wędrując podziwialiśmy piękno przyrody w jesiennej barwie, rodziny grzybów w runie leśnym i jeszcze piękną salamandrę wygrzewającą się na słońcu.
Atrakcją Koziej Góry jest naturalny tor saneczkowy, zbudowany w okresie międzywojennym, a w latach 50. XX w. powiększony do najdłuższego naturalnego toru saneczkowego w Europie (2200 m długości i 30 wiraży) – obecnie jest nieczynny. Jego pozostałości mogliśmy oglądać, schodząc ze szczytu na bielskie Błonia  zielonym szlakiem.
W dobrych humorach wróciliśmy do domu.
Opiekunami wycieczki były: M. Kołodziejczyk i K. Benasiewicz.