Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Szumca w Bielsku-Białej

Wycieczka przedmiotowa na Magurkę

Wycieczka klasowa turystyczno - krajoznawcza na Magurkę

W dniu 11 października  2021r.  uczniowie klasy IV TO uczestniczyli w wycieczce klasowej turystyczno - krajoznawczej na Magurkę.

Magurka Wilkowicka (909 m n.p.m.) to jeden z bardziej widokowych i malowniczych szlaków Beskidu Małego, czwarty pod względem wysokości, znajdujący się na pograniczu Wilkowic i Międzybrodzia Bialskiego. Na szczycie Magurki stoi Schronisko PTTK oraz nadajnik radiowo-telewizyjny.

Ze szczytu roztacza się szeroka panorama na beskidzkie  szczyty:  Skrzyczne - najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego, Klimczok, Pilsko, Wielką Raczę i Babią Górę - najwyższy szczyt Beskidu Żywieckiego. Po drugiej stronie natomiast widać szczyty Beskidu Małego z Górą Żar.

Na Magurce znajduje się węzeł szlaków turystycznych: na Straconkę (żółty i zielony), Przełęcz Przegibek (niebieski), do Bielska-Białej (żółty, zielony i czerwony), Wilkowic (zielony) czy Międzybrodzia Bialskiego (żółty).

Wszyscy byli przygotowani, więc z dobrymi humorami rozpoczęliśmy pobyt w tym pięknym miejscu jakim są nasze góry i ich krajobraz, który jest bardzo piękny w jesiennej szacie.  Podążając zielonym szlakiem ze Straconki  doszliśmy na szczyt Magurki i do schroniska. Tam był czas na odpoczynek, pieczenie kiełbasek przy ognisku i krótki relaks. Wędrując podziwialiśmy piękno przyrody w jesiennej barwie, szukaliśmy grzybów oraz spotkaliśmy na szlaku małego źrebaka ze swoją mamą. Do Bielska-Białej wróciliśmy czerwonym szlakiem.

W dobrych humorach wróciliśmy do domu.

Opiekunami wycieczki byli: M. Kołodziejczyk - wychowawca klasy i Ł. Wojtas.